2012. gada 22. decembris

Svarīgais MBA


Pagājušā nedēļā liktenis lika priekšā lielisku iespēju nolasīt lekciju milzīgi gudrajiem SSE Executive MBA studentiem. Tie nav parasti studenti. Šajā programmā mācās cilvēki, par kuriem pārsvarā gadījumos darba devēji ir gatavi maksāt milzīgi lielo mācību maksas naudu, tātad, tie ir gudri un visumā prasīgi cilvēki. Patiesību sakot laikam ir grūti sameklēt prasīgāku publiku savāktu vienkopus, kas atnāk klausīties lekciju.

Man, protams, patīk lasīt lekcijas vai jebkādi citādi uzstāties, laikam tāpēc, ka ir bērnības rūdījums šajā jomā. Var teikt, ka auditorijas priekšā jūtos gandrīz kā zivs ūdenī. Tomēr, tā zivs jau nerodas uzreiz. Kad ir jāgatavojas, ir grūti. Jādomā, jālauza galva. Un, kad ir atlikušas divas minūtes līdz brīdim, kad tūliņ, tūliņ jānostājas pilnīgi svešas auditorijas priekšā, jāsāk lasīt lekcija un jānovinnē tā visa auditorija, es pie sevis purpinu - nu kam man tas vajadzīgs, kāpēc es piekritu! Toties, cik salda pēc tam ir uzvara, kad auditorija ir novinnēta, un es varu dejot baletu priekšā. Tomēr ik mirkli ir jāuzmanās, jo mēdz būt āķīgi jautājumi un viena neatbildēšana var izslidināt uzvaru no rokām. Uzvara tomēr ir jāizcīna līdz beigām.

Ir zināms, ka atsevišķas tēmas izraisa vairāk, bet citas - mazāk jautājumus. Manis lasītā tēma vienmēr ir jautājumiem bagāta, jo katram ir bijusi sava dzīves situācija, savs dzīvesstāsts. Tas jau ir pārbaudīts klientu semināros. Un jautājumi, kā zināms, atkal iedalās divās grupās, tādi, uz kuriem var vieglāk vai grūtāk atbildēt, un tādi, uz kuriem atbilžu nav. Protams, ka vienmēr patrāpās arī kāds šāds jautājums.

Executive MBA programmā bija miljons jautājumu komplektācijā ar lielu daļu neatbildamo jautājumu, uz kuriem radošam advokātam ir jāspēj uzburt atbildes. Es ļoti priecājos, ka man tas lieliski izdevās un auditorija bija apmierināta ar lekciju. Turklāt, ja tie gudrie cilvēki redz, ka uz jautājumiem tiek arī atbildēts, jautājumi uzrodas arvien vairāk; tāda maza spēle, kur divdesmit pieci mīlīgi kaķi labsirdīgi spēlējas ar peli un pārbauda, cik labi pele prot dejot. Ja labi nedejos, apēdīs bez žēlastības!

Man dikti patika. Dodiet man vēl aizraujošas lekcijas un auditoriju! Tas iedvesmo. Ļoti.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru