2013. gada 28. janvāris

Dinamika


Līdz šim vārdu dinamika kompozīcijā ar - darbs, dinamisks darbs, es biju dzirdējusi gadījumos, kad man pieklājīgā veidā tika apzīmēts ārkārtīgi straujš darba ritms. Turklāt līdz šim man likās, ka dinamiski strādā pa lielam tikai advokātu biroji. Izrādās, ka esmu dikti alojusies, jo savas jaunās darba vietas darba tempi man pat trakākajos advokāta sapņos nebija rādījušies.

Šodien runāju pa tālruni ar draudzeni un viņa man saka, bet Tu tikai nepadodies - galvenais neparādi, ka Tu kaut ko zini! Es smejos, saku, ka diemžēl ir jau par vēlu un mani jau rausta no departamenta uz departamentu, no mītiņa uz mītiņu. Dinamikas, cik uziet! Bet kaut kādā brīdī cilvēkam iestājas racionālisms un iespēja sadzīvot ar sistēmu. Es pagaidām dzīvoju. Ātri.

Bet dinamika manī nav mainījusi attieksmi un racionālismu pret bērnu grāmatām. Jau sen meklēju Pēterim Emīlam grāmatu ar normāliem dzīvniekiem - suns, kaķis, aita, kaza, govs, zirgs. Diemžēl tik vienkārša komplektācija nav pieejama. Ir, piemēram, suns, kaķis, aita, žirafe - nu kā lai es bērnam pasaku, kā saka žirafe, vai bruņurupucis. Lauvu ta vēl kaut kā var norēkt, bet bruņurupuci?!

Ņemot vērā šos bērnu grāmatu trūkumus, Pēteris pat ir iemācījies kā saka zivs, un izteiksmīgi plāta muti, kad runa ir par zivi, bet žirafi nu nekādi nevaru viņam iemārketēt. Viņš domā, ka tas ir I-ā, I-ā. Stap citu, ar gulbi arī ir problēma. Tas gan ir tāds latviešu putns, turklāt vēl reāli apskatāms pie dīķa, bet attiecībā uz gulbi Pēterim ir respekts un viņš nesaka ne pēk-pēk, ne ko citu, tikai brīnās.

Lai vai kā. Lai dabūtu bildes vēl kādam normālam Latvijas zvēram, veikalā ielūkojos 2013.gada kalendārā ar dzīvnieku mazuļiem. Un ak tavu laimi!, izrādās, ka Latvijas fotogrāfi par LVL 1,50 bija pacentušies iegrāmatot veselus divpadsmit personāžus, turklāt vēl tādu retu eksemplāru kā cūku (meža cūku). Acīmredzot, maziem bērniem nav paredzēts ar šo kundzi iepazīties, vismaz ne līdz tam vecumam, kad vecāki sāk pārmest cūkošanos, tāpēc cūku es atradu līdz šim tikai vienā grāmatā mazā bildītē. Bet nekas, kas meklē, tas atrod - un par 1,50 dabū normālas bildītes uz apšaubāmas kvalitātes papīra, bet gan jau tas papīrs kādu laiku izvilks, un Pēteris pa to laiku būs iepazinies ar visiem vajadzīgajiem Latvijas zvēriem!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru