2011. gada 3. marts

Bertone

Itāļu dizainera Bertone grupa rada dizainu dažādām automašīnām. 1998.gadā Opel bija radījuši G paaudzes Astru, bet 2001.gadā Opel nolēma pieaicināt Bertoni, lai radītu Astras kupeju - dizainiski un konceptuāli pilnīgi atšķirīgu automašīnu. Kupejai, starp citu, tika arī jauns dzinējs atšķirībā no parastās Astras.
Šķiet, ka Bertonem izdevās radīt burvīgas līnijas, jo es savas automašīnas līnijās iemīlējos no pirmā acu uzmetiena. Lai arī netrenēta acs ievērotu Bertones dizainu, visas G paaudzes Astras kupejas rotā Bertones zīmols - tā mēs pazīstamies savā starpā un tā jūs pazīstat mūs. Tā kā Bertone ir radījis dizainu tikai šai Opel automašīnai, šīs automašīnas bieži saīsinājumā sauc vienkārši par Bertonēm.
Un Bertoņu Rīgā nav daudz. Man ir izdevies Bertones šad tad šur tur pamanīt, un tajos brīžos sirdi pārņem siltums - it kā man garām pabrauktu brālītis vai vismaz vienā aspektā līdzīgi domājošs cilvēks. Mēs taču nekad tā nepadomājam par blakus braucošo Golfu, ja paši braucam Golfā.
Bertones lietotāji savā starpā saprotas un ciena viens otru par šādu izvēli. Vienreiz tā sapriecājos, kad lielveikala stāvvietā manai automašīnai blakus bija nostājusies identiska Bertone tikai ar lielāku dzinēju, ka man šķita, ka ir jāatstāj kāda ziņa. Atstāju Bertonei aiz priekšējā stikla zīmīti - bet man toties ir spoileris! :)
Šodien manu sirdi sasildīja tumši zila Bertone uz Vanšu tilta. Braucu otrajā joslā un dzirdu, ka kāds pīpina, un kā kārtīgs satiksmes dalībnieks uzreiz pētīju, uz kuru auto attiecas pīpināšana un kādā sakarā tā notiek. Ieraudzīju tumši zilo Bertoni, kas pīpināja tieši man, un mēs caur logu ar šoferi sapratāmies bez vārdiem, ar žestiem norādot, cik mums skaistas mašīnas. Manu seju vēl ilgi rotāja smaids - nu tik sirsnīgi sasveicināties, un uzpīpināt brālītim. Bertone man kādu laiku sekoja un mēs pāris krustojumus braucām savstarpējas cieņas pilnā kolonā. Nu ko var darīt - patīk man tās mašīnas!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru