2011. gada 14. maijs

Laika menedžments

Cilvēks pēc dabas ir slinks. Atzīsim to. Ne velti tika izdomāta televizora pults. Cilvēks labāk papūlēsies uzkonstruēt televizora pulti, nekā - regulāri celt savu pēcpusi un doties pārslēgt kanālus. Līdzīgu iemeslu dēļ ir radies teiciens: darbs nav zaķis, - neaizbēgs. Tātad, ja ir iespēja, vairums cilvēku vienmēr atlikt darbu izpildi uz vēlāku laiku.
Šī iespēja diemžēl vai par laimi zūd, kad mājās uzrodas tādas personībās kā Pēteris Emīls. Šajā gadījumā sāk darboties cits princips - ja jums ir iespēja vai ir vajadzība kaut ko izdarīt, dariet to tūlīt, nekavējoties! Tāda opcija kā - es varētu nagus apvīlēt vakarā vai veļu no mašīnas izņemt vēlāk - pazūd. Jo, kad iestāsies “vēlāk”, ir pavisam droši, ka pēc vecā Mērfija likumiem Pēteris būs augšā un prasīs simtprocentīgu uzmanību.
Ir, protams, slinkums, bet ir jāsamierinās. Ja gribas uzlakot nadziņus, tad nadziņi ir jālako tūlīt, tiklīdz rodas tāda iespēja. Ja gribas rakstīt datorā un ir pieejama tikai viena roka, kaut kreisā, jo uz otras guļ Pēteris, tad datorā ir jāraksta tūlīt, negaidot otras rokas atbrīvošanos, jo vēlāk var vispār nebūt iespēja rakstīt.
Tādējādi, dienas plānošana notiek nevis pēc pulksteņa, tikos un tikos man jādara tas un tas, bet gan pēc darbu saraksta. Pēteris guļ, tad nu tagad es varu izdarīt pirmo un otro lietu no darbu saraksta. Mazliet neprognozējami, bet toties izvēlētās lietas tiek izdarītas divreiz ātrāk, jo jūs nekad nevarat zināt, cik laika tām varēs atvēlēt.
Klasisks piemērs ir ar ģērbšanos un pucēšanos iziešanai ārā. Lai gan šeit es nebūšu labākais piemērs, jo dalība operās man no mazotnes ir iemācījusi apmēram piecpadsmit minūšu (vai pat ātrāk) laikā no ziemas drēbēm ietikt operas tērpā, uzlikt parūku un uzkrāsot ķīniešu grimu, un uzskriet laikā uz skatuves. Tāpēc tagad man ir krietni vieglāk pieskaņoties Pēterim. Varu uzkrāsoties, sataisīt matus un apģērbties (tai skaitā, pieiet pie skapja un izdomāt, ko vilkt - un šī procedūra sievietei parasti aizņem visvairāk laika) - piecās minūtēs. Pirms tam man bija vajadzīgas apmēram desmit minūtes šai lietai, bet es jebkurā gadījumā ar šo rādītāju vienmēr pārsteidzu jebkuru vīrieti.
Sanāk, ka mazais puika iemāca novērtēt laiku. Un brīvais laiks tiek izmantots maksimāli lietderīgi, un var mēģināt paspēt izdarīt tikpat daudz, cik normāls cilvēks.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru